LAST SATURDAY WAS MY BIRTHDAY PARTY . I WENT TO A RESTAURANT AND I HAD A SURPRISE . I HAD A GREAT DAY WITH ALL MY FRIENDS . THEY SANG TO ME THE " HAPPY BIRTHDAY SONG " . I WAS HAPPY AND VERY GLAD . I DIDN´T WORK BUT I DANCED AND SANG . I TURNED TO 48 AND I HAD LOTS OF FUN. .
Hi kids!Here you are some exercises for the weekend . ACTIVIDAD 1 ---Pupils´ book page 55 exercise 5. Read, look and say.Copiar el texto y completar las palabras que faltan escuchando el audio de abajo.
ACTIVIDAD 2 --Listen and do it in your notebook. (Escucha y hazlo en tu cuaderno). LOOK! Copy in your notebook. Translate the english sentences into spanish.
Students will be able to reach these objectives through this final task.
I can talk about things I´m good at. I can talk about things I like and I love doing. I can write interview questions for a sport celebrity. I can write a text message conversation.
Let´s see what you have to include in this project: materials, contents, links, instructions, tips pictures
You must read the following information carefully . Lee detenidamente el documento en clase para ir aclarando dudas. Os proporcionaré las copias en clase. PINCHA EN PROJECT UNIT 3
Después de leer los dos documentos donde están las instrucciones, toca escribir la composición dentro del objeto perteneciente a vuestro deporte;aquí tenéis el de Carla y Claudia de ejemplo :
Ahora pasamos parte de los escrito a la plantilla del móvil, pero antes pensamos en el lenguaje usado en los chats, documento (arriba), una conversación entre dos personas; el periodista (journalist) y el entrevistado( sport celebrity). Tenéis un ejemplo NO vale COPIAR , debéis hacer vuestras propias preguntas y respuestas. Después de la conversación en el móvil personalizamos la funda como en el ejemplo.
Finalmente, preparamos la parte oral para el diálogo que se llevará a cabo en clase; ENTREVISTA CON UN PERIODISTA ,interviewing a sport celebrity.
Let’s start writing a composition about the Sports you are good at🛼🏊🏻♀️🚴🏼♀️🏄🏇🏻🏌️♀️
📌✅Aquí dejo el ejemplo de clase, recordad que es en primera persona (I/ me/ my/ mine….) y dentro de la silueta que defina vuestro deporte (balón, raqueta…); usamos and, but y because, también las estructuras dadas en clase, I like/ I love/ I”m good at….✅
☮️✌🏽Susan Salidor “I’ve got peace in my fingers”. (2011)
-¿Te suena la canción “I’ve got peace in my fingers”? Aquí te la dejo porque la vamos a trabajar en clase también. 💁🏽♀️Aquí la tienes💁🏽♀️, enjoy it ✌🏽☮️